Äventyr i trollskågen

Haha, vilken kväll! Mira lyckas ju alltid med nåt jävulskap.
 
Vi gav oss ut för att hitta åt hjortron i nån myr och det hela slutade med att Mira fick sig en rejäl kalldusch när vi var hemma igen.
 
Gris, det vet vi redan att hon är. Matte sa nej, nej, nej. Men icket att hon lyssnade.
 
In i ena geggpölen, sen till nästa.
 
Och sen ett jättesprång in i en riktig smet. Där hon fastnade.
Jag hann bli orolig att jag skulle vara tvungen att hoppa ner och hjälpa henne loss, men det gick tillslut.
 
Filmen nedan är en kort snutt precis när hon håller på ta sig upp. Smartskaft.
 
Trött efteråt men glad att vara loss.
 
På väg hem igen. Inte ett enda hjortron hade vi med oss hem.
 
Milton var utrustad med bärplockare och påsar.
 
Mysigt att ha henne in i bilen på hemfärden.
 
Hemma blev det såklart dusch.
 
20.000:e ggn i sommar som vi kammar loss sådana mänger. Aldrig tar det slut.
 
Men ren och fin blev hon. 
 
Full fart igen.
 
Vi tar en närbild på det kortet. ;)
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Usch ja dessa dy pölar,otäckt när dom fastnar ,skönt att hon kom upp..:)lika glad efteråt..:))
Har samma problem med hundarnas päls..hållit på mycket länge nu och fortfarande tappar långt som kort-hårig.
hoppas ni hittar hjortron nästa gång
Ha dt bäst / Monika

2012-08-09 @ 19:53:23
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Moster Hulda på Brändön..ibland.. björklund

Känner igen dragen...Mira har en mor och 2 systrar som mer än gärna gyttjebrottas...så jag har sett precis likadana huindar live hos mig...får fråga Lill om ångerveckan har passerat??

2012-08-09 @ 19:54:59
Postat av: Moster Hulda på Brändön..ibland.. björklund

Känner igen dragen...Mira har en mor och 2 systrar som mer än gärna gyttjebrottas...så jag har sett precis likadana huindar live hos mig...får fråga Lill om ångerveckan har passerat??

2012-08-09 @ 19:55:02
Postat av: Moster Hulda på Brändön..ibland.. björklund

Känner igen dragen...Mira har en mor och 2 systrar som mer än gärna gyttjebrottas...så jag har sett precis likadana huindar live hos mig...får fråga Lill om ångerveckan har passerat??

2012-08-09 @ 19:55:06
Postat av: Lill

Joo ångerveckan är förbi;) Det är som jag alltid har sagt ,S:tB :arna har ett speciellt förhållande till lera.... Kanske Mira tänker sig för nästa gång?? skööönt att hon kom sig upp iaff. Kramen

2012-08-09 @ 21:20:47
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0