Julkrans

Eftersom snön har fullkomligt vräkt ner så har vi mest bara skottat på vår lediga tid men imorse knåpade jag ihop en julkrans att hänga på dörren, kl 07:00 klev jag upp och gick ut med hundarna i snövädret och hämtade lite ris.

Jag började med att rulla ihop tidningar. Sedan skarvade jag ihop tre stycken i varandra. (Detta ser man på kortet) Jag använde vanlig frystejp. Tejpa sedan ihop till en ring.


Sedan hade jag nå gammal plast som jag lindade runt för att få lite mer volym (eftersom jag inte hade fler tidningar) och sedan tejpade jag runt lite.


Sedan drog jag plastfolie runt allting.
 
Efter det så var det bara att börja binda. Jag använde mig av lite granris men mest enris. Detta pga att det var det som fanns närmast. Man kan ju lika gärna ha tallris om man vill.
 
Klart! Jag band med en tunn metalltråd.
 
Jag nålade fast en rosett och sen var det bara ut och spika upp!
 
 
 
 
 
Inte alltför tokigt va? Helt gratis dessutom! ^^
 
Just nu ser det ut såhär på vår baksida. Altanen var nyskottad för två dagar sen, så då ser ni hur mycket det snöar. Yey, äntligen!
 
Ha en superfin lördag allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: christina björklund

Jaa du Sandra...fort var det gjort....Du skulle tänkt på detta före Advent och varit på marknader och sålt dessa fina kransar som du så flinkt knåpar ihop....Ingen som du...!!!

2012-12-15 @ 14:26:10

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0