Mer ljustips!

Igår gjorde jag ännu ett ljus, denna gång flerfärgat.
 
Eftersom iaf en av er läsare uppskattade ljustipset så tänkte jag göra en update på det.


Jag smälte olika färger. Började med vitt, sedan rosa och sedan grått.

Mellan lagren så fick det stelna till. Sätt gärna in ljuset i frysen så det inte tar sån tid. ^^


Tre lager i söta pastelliga färger.
Och har man ingen gammal ljushållare så kan man ju ta en gammal kaffekopp eller en glasburk!
För att hålla veken på plats (om man inte har en sån vek-platta) så kan man alltid bara ta något med lite tyngd, såsom en mutter eller en bricka.
 




Varför inte stöpa ljuset i en fin honungsburk?


Detta är min favorit! Har tyvärr inga sådana koppar men på loppis ska jag nog kunna hitta! ^^
 
Gott Nytt År på er alla och ta hand om er och varandra. <3

Kommentarer
Postat av: christina björklund

åh...den fina mormorskoppen vill jag ha med det lila ljuset i......

2013-01-01 @ 19:43:40
Postat av: Lena

Hej Sandra ! Jätte snyggt att blanda färger :-) Det ska testas.

2013-01-03 @ 10:09:04

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0