Pulka!

Igår köpte Niklas en pulka på röda korset för 30 kr och idag åkte vi!
 
Morgonen började med skottning. Rätt mycket hade dimpat ner under natten och medans alla andra låg och sov så var jag och Mira redan i fullt arbete.
Eller.. Jag var i fullt arbete iaf.
 
3 timmar senare hade ÄNTLIGEN Niklas fått upp sitt vackra tryne ur sängen och vi begav oss ut för träning.
-Jag skulle ta med kameran och bjuda på vackra bilder från dagen, men det snöade alldeles för mycket.
 
Milton har ju inte alltid varit duktig på att dra tungt. Han vänder sig om när det tar emot och bara tjorvar på. Men efter denna dagen så kan jag med gläde berätta att Milton drar med stor gläjde.
 
 
"SNÖ! I was born to do this!"
 
Mira drog också, men utan tyngd pga höfterna.
Milton plöjde också genom snön.
 
När vi äntligen var hemma igen var det "ta-bort-snöklimpar" under Miras tassar. Därför håller jag håret mellan tassarna väldigt kort så att hon ska slippa att det fastnar. För det gör ont!
 
Här är en kort snutt på Milton när han drar mig i pulkan.
Efter denna förmiddag så inser jag hur sjukt stark Milton faktiskt är! Inte konstigt man flyger som en vante i kopplet ibland. ^^

 
Nu är nästa steg att få honom att dra pulkan helt själv. Jag vill kunna sitta i den och ge honom alla direktiv bakifrån. Som en häst och hans ryttare typ.
 

Kommentarer
Postat av: Lill

Härligt det ser ut :) och så kul att få åka pulka:) En S:t B kan dra ung. sin dubbla vikt...så då vet ni :)

2012-12-09 @ 15:58:44
Postat av: christina björklund

Jingle bells..var är pinglorna???

2012-12-10 @ 12:44:12

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0