Tusen tack!

Tack snälla för alla tips och råd ang. foder. Det är verkligen guld värt!!





Här kommer ett träningstips som kallas "Jägarn".
Det går ut på att hundarna hela tiden ska ha uppmärksamheten på er när ni är ute i skogen ex.vis.

När vi går ut i skogen går vi på "jakt". Alltså, precis det hundar gör i det vilda.
Eftersom jag är en utomordentlig jägare så hittar jag byten rätt ofta. Ibland gömda under några kvistar och ibland på helt öppen mark.
Eftersom jag är en givmild ledare så meddelar jag min flock om jag hittar något, sen delar vi på måltiden.
-Och eftersom resten av flocken aldrig hittar något själva, så har jag deras fulla uppmärksamhet under hela "jakt"turen för dom vet att det BARA är jag som hittar gotta!
Spela rollen som "jägare" trovärdigt. Bli jätteexalterade när ni "hittar" det goda.

Detta fungerar verkligen och mina hundar springer Aldrig så fort till mig som de gör vid dessa tillfällen.

Det var väldigt vårt att filma det samtidigt som att göra det. Jag brukar vanligtvis sitta ner och äta jag också, men ni får en liten uppfattning iaf.


Kommentarer
Postat av: camilla

Endel brukar blanda ut fodret med kokatris om hunden har känslig mage

2012-02-14 @ 19:15:54
URL: http://gargnesarn.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0