Vardagsträning

Varje dag när jag hämtar posten så följer hundarna med. Varje dag gör vi två övningar när vi hämtar posten. Dessa superenkla övningar för mycket gott med sig i många andra situationer. 

Här kommer dom på video.

För mig är det viktigt att jag ska kunna sätta hundarna ner och göra annat UTAN att dom följer efter eller ska vara med. Detta kan då tillämpas i situationer där det finns risk för fara eller bara om du hälsar på grannens barn som är hundrädd. Eller kanske bara inomhus när du ska äta middag.

När man har koppel styr man hundarna som man vill (i det flesta fall, haha) men när hundarna är lösa är det inte fullt så enkelt.
Därför rekommenderar jag denna superlätta övning.



Nästa övning är nästan precis likadan. Den enda skillnaden är att man får lite inkallnings-träning på köpet om man skulle behöva det.



Kommentarer
Postat av: Mor

Så duktiga "barnbarn" jag har...sötingar! Kram

2012-02-08 @ 14:18:25
Postat av: Quila o Ronja

Fina vovvar :-)

2012-02-11 @ 00:07:30
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0