Work today

Jobb idag fast hemma!
Det har legat en massa (gör dock fortfarande) stora grenar på gården som egentligen ska sågas och eldas med. Idag när det var så härligt ute så tog vi oss an det.

Jag tänkte såhär: Eftersom Milton tar en evighet på sig att acceptera skrindan så borde det vara en annan sak att bara dra en lina med vikt.

Så jag tog på honom Björkis-selen.



Det såg lovande bra ut.

Men så fort det började slita i repen så snurrade och hoppade han.

"Fattar du trögt, matte? Jag gör det inte!"


Så efter 30 min träning struntade jag i det och tog den andra hunden istället.

Och hon uppskattade det väldigt mycket!


Det är kul att se skillnaderna på M&M. Dom är som natt och dag.

Mira går gärna för sig själv, besvärar aldrig någon. Strosar runt i sin egen lilla värld, helt enkelt.
Hon tycker inte om att tänka men hon ÄLSKAR att arbeta fysiskt.

Milton är alltid i centrum. Han ska alltid vara med vad man än gör. Han hatar att vara ensam.
Han älskar att spåra och använda hjärnan medans han inte alls vill arbeta fysiskt.

.. och för mig innebär det att jag kan variera mig på vilket sätt jag än vill. En av hundarna kommer alltid att uppskatta och älska det jag gör. Därför är detta en positiv sak!



Kommentarer
Postat av: christina björklund

svart-vitt/...vilken tur du har som fått en av varje....



Tror att Smulan är väldigt lik Mira, gillar att jobba...Fiffi gillar att haka på i djupsnön där Smulan redan plogat vägen...men hon gillar att tänka...eller mer att filosofera....



Nu löper Smulan, 4 månader efter de andra, så nu tänks det inte speciellt mycket.Tvära kast mellan PMS och första veckan med löp....passning,passning och Loppan som vattnar ovanpå varje Smulan-fläck,,,,

2012-02-20 @ 11:56:04
Postat av: Mor

Fniss.. denna Milton...stor och stark men vill inget bära eller dra. kramis

2012-02-20 @ 15:59:23

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0