Finally home

SJ försenade oss 4 timmar upp till Lappland.
SJ försenade oss 4 dagar och 4 timmar till Göteborg.

Nu är vi hemma igen i regnet och sjuk har jag blivit med feber, hosta och grejer.



Vistelsen uppe i norr har varit helt underbar, som vanligt.
Här kommer ett litet urval av bilder och saker vi gjort.

Innan vi åkte var det gröna gräsmattor och plusgrader.


På centralstationen i Göteborg och inväntar tåget.


På tåget var det trångt! Hundarna fick sitta upp på säterna till och från.






Väl framme tog vi sparken och sparkade till affärn för lite matinköp.


Vi hann sova lite också, efter den långa tågresan.


Sen skottade vi fram gammLynxen såklart!




Vi umgicks med Sofia och Patrik och deras hundar.





.. och vilken lycka att bada i snön!!


Fick som själva bestämma så skulle dom nog aldrig välja bort det!


M&M träffade moster Sara och blev ompysslade.
Här med Mira.




Och här med Milton.



Är det någon hundarna älskar så är det denna människa!

Vi bodde hos min pappa, älskade Curt!


Niklas provade köra skotern min en dag.


Vi umgick massor mer med S&P.


Milton och Teya skiljer bara några veckor emellan och är absolut bästaste vänner!!


Dom busar runt i timmar och blir sen jättetrötta. ♥


Mira med hennes päls valde mest att ligga på deras balkong i snön.


Vi for upp på lillberget och tittade ut över arvidsjaur i mörker.


Och detta är en bild i dagsljus.


Sen var det julaftonsmorgon!


Och den firades som vanligt hos mormor.


Minns ni detta kort? Det är den 24 december 2010.
Milton ger matte puss.


Och detta är då exakt ett år senare.


Här är min mormor glad över min hemmasydda axelvärmare som hon fick i julklapp.


Sen var det hem och vila lite inför julmiddagen. Milton värmer husses ansikte.


Julafton spenderades hos min mor.




Niklas blev bortskämd med Alldeles för många julklappar. ^^


Sen var det skoterdags igen!
Niklas uppe vid Tjockben.


Jag.




Sen träffade vi en enorm massa med kompisar också. Och extra underbart var det att träffa Tesa ♥


Juldagen var vi allt uppklädda och stiliga.


Milton övade att dra sparken. (VIDEO)

Efter några övningar fattade han galoppen och drog min pappa och Niklas helt utan ansträngning. (VIDEO)
Med björkis-selen på.


Efter timmar i snön krävs det mycket återhämtning!

"Ska vi vila lite, Milton?"


"Ja, Mira. Det tycker jag."



Sen åkte vi till stan (Luleå och sedan Töre) för att träffa Christina och Lillemor.
Här träffar vi Loppan. Miras mamma och Miltons mormor.

Loppan luktar baki Mira.


"Åh, klia mig lite till", tycker Loppan.


"Och glöm inte magen!"



Sen blev vi inbjudna till lägenheten.


Där träffade vi Lotta och Mira höll på med sina bord och stolfetisher.




Sen åkte vi vidare till Töre. Där fick vi även träffa 6 stycken supersöta kattungar.


Efter många händelser och mycket innehållsrika dagar var det dags att vinka Arvidsjaur hejdå.


.. också vinkade vi hejdå till alla nära och kära.
Och det innebar såklart också Vilda och Teya.


Resan hem gick bra även om det var trångt som tusan!


Men nu är vi hemma i värmen igen!





Kommentarer
Postat av: Teija

Hej!!

Åååååhhhhhh sanslöst underbara snöbilder!!! Så gott ni har haft det där uppe.

Kul att se mamma-Loppan-bilder också :)



God fortsättning på 2012!



Kram

2012-01-01 @ 16:10:26
URL: http://fevites.se
Postat av: Lill

Vilken fin vintersaga:-) fast den var ju på rikt!;)Underbara bilder <3

2012-01-01 @ 16:35:52
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0