Photoshoppar jag mina bilder?

Svaret på den frågan är Ibland. När jag orkar.

Visst är det trevligt att titta på snygga bilder. Men det är även jobbigt när man lägger in kanske 20 bilder i ett inlägg.

Vår systemkamera är ingen superkamera direkt och ibland blir bilderna skitdåliga. DÅ kan jag ofta fixa dem lite snabbt i foto-programmet.

Här tänkte jag visa hur jag med ETT ENDA tryck gör en bild bättre.
-Det finns såklart en hel vetenskap bakom detta program och vad man kan åstakomma är oändligt.

Men för nybörjarna så visar jag idag detta:

FÖRE:


EFTER:


FÖRE:


EFTER:


Såhär gör du:

(Jag använder mig av versonen Adobe Photoshop CS2. Vilken man laddar ner gratis på internet.)

Öppna bilden i programmet, tryck
IMAGE -> ADJUSTMENTS -> LEVELS




Dra sedan den högraste pilen till vänster så mycket som du själv tycker blir bra. KLART!


Kommentarer
Postat av: christina

Kan du garantera att ALLA blir lika vackra som du är-----i så fall så....iannat fall.så---

2012-01-03 @ 18:52:02

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0