"Renovering" klar i Badrum

Att lägga in ett nytt laminatgolv och att måla väggen vit, det kostar knappt något.
.... men att renovera ett badrum? Det är DYRT!

Så vi bestämde oss för att endast piffa till det med inredning och lite målarfärg.

Här kommer resultatet!

FÖRE:




Till att börja med så målade vi taket vitt med våtrumsfärg och bytte ut lysrören mot en snygg badrumsspot.
KOSTNAD 700kr.
Detta lyfter rummet och gör det ljusare och fräshare.

Vi satte en vajer på badkarets kortsida och jag sydde en kappa för att dölja insynen under.
Även en ny hörndusch-hylla köptes.
KOSTNAD 40kr.

Det sattes upp två hyllplan ovanför tvättmaskinen för att ge balans till tvättmaskinen.
KOSTNAD 98kr.

Det sattes ett nytt handtag på garderobsdörren och köptes ett handuksställ.

KOSTNAD 208kr.

Vi satte nya knoppar till handdukarna och köpte ett tvålset och två ljushållare.

KOSTNAD 175kr.

Jag sydde en gardin och köpte en vas.

KOSTNAD 118kr.

Det sattes upp ännu en hylla, köptes nya handdukar och ljus. Och vi snickarade ihop två ramar och satte tyg på dom.

KOSTNAD 429kr

Och tillsist lages det in nya välkomnande mattor.
KOSTNAD 198kr.

Allt är nytt och det mesta inlöpt på IKEA.
Och den totala kostnaden hamnar på 1966kr. Det är en billig "renovering".

Nu har jag två hundar som sitter bakom mig, hungriga!
Ha det bra allihopa! :) ♥

Kommentarer
Postat av: christina

Ni kan ni---billigt, fint och funktionellt!!Snyggt som 17

2012-01-30 @ 16:34:44
Postat av: Mor

Jättefint! Kramis

2012-01-31 @ 10:37:32
Postat av: Helen

Härligt med såna tips! Kommer att behövas nu när jag och Viktor har köpt en lägenhet som ska renoveras så gott det går :)

2012-01-31 @ 12:58:21
Postat av: Lill

Snyggt!!! Å mina favvo färger :)

2012-01-31 @ 15:32:28
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0