Tankar och åtgärder och Morgan över jul

Tanken fanns men jag fick den bekräftad uppe i norr. Mira är lite väl tung just nu.

Fet, som många sa, vet jag inte om jag helt håller med om. Hon är en stor tik, väldigt bastant och har en tjock vinterkappa just nu. Även har hon mycket muskler pga av dragträningen. Men att det finns lite övervikt, det är ingen lögn och det håller jag med om!

Och pga hennes D-höfter så är det minskning av foder direkt! Nu ligger hon på 72 kg och vi tar nog bort mellan 5-10 kg, beroende på hur hon ser ut då.

Som en kär vän sa: -Hellre lite "undervikt" än övervikt när höfterna är så dåliga som D.


.. och nu tänker jag givetvis inte göra henne undernärd. Hon behåller sina behövda muskler såklart, men underhudsfettet behöver inte vara fullt så tjockt som det är nu.

Med det sagt så har jag krattat lite idag (Få inga förhoppningar Niklas, jag skrev lite. ;)
StormARNA har blåst ner stora mänger kvistar på hela gräsmattan. Och här nere kan vi minsann kratta året om och behöver inte vänta till våren, när snön smält. ;)








Var det någon som undrade över katten, vad han gjorde över jul? Lotta, kanske? :)

Han var här hemma i huset. Niklas familj turades om att åka hit och ta hand om honom.
Morgan verkar verkligen inte mått dåligt över att få ha huset för sig själv. Och när vi kom hem hade han en vacker, tjock päls och nåt extrakilo på kroppen! ;)

Kommentarer
Postat av: Mor

Här vräker snön ner...har snöat ordentligt och mer ska det bli...usch..nu räcker det. Blir faktiskt lite avund på gröna gräsmattor. Kram

2012-01-03 @ 12:34:33
Postat av: Lotta

Där är ju det lilla livet :) ♥♥♥

2012-01-03 @ 21:26:11
URL: http://intresseutlopp.blogspot.com/

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0