Jag har bestämt mig

Alla ni trogna följare, tack!


Det har varit underbart att blogga om allt det som betyder mest för mig. Mer underbart har det varit att Ni följt en del av min resa genom bloggen.

Så tack till er som läste om mitt liv i Arvidsjaur där jag för tre år sedan bloggade om en liten söt valp vid namnet Mira. Om livet vi levde bland snö och natur uppe i Arvidsjaur.
För att sedan min värld, av olika anledningar, skulle rasa samman och känslan av att jag dog på insidan infann sig. Med hjälp av fantastiska hund-vänner reste jag mig snabbt upp igen och hittade tillbaka till livsgnistan. Och den gnistan kom långt, långt ifrån.
Jag genomförde en lång bokstavlig resa ner till Göteborg för kärleken och skaffade såsmåningom ännu en valp, Milton.
Efter 1 år i storstadslivet köpte vi en villa norr om Göteborg i ett underbart fint naturreservat, och Där står historien just nu.

- I bloggen försökte jag alltid följa en röd tråd, hundarna. Men allt eftersom jag började jobba mer, renoveringarna började lida mot sitt slut och vardagen planade ut och blev mer av en rutin, så fanns det inte länge lika mycket tid till att spela in långa tränings-videos eller göra längre inlägg av tips och steg-för-steg beskrivningar.

Det blev alltså en fråga om prioriteringar. -Fortsätta med allt jag gör för hundarna eller lägga ner dyrbar "hund-tid" till att blogga. Svaret var enkelt. Och JA, att blogga tar mer tid än vad ni tror.



Jag har länge funderat på att lägga ner bloggen men jag har bloggat i totalt 4 år och faktum är att jag älskar det. Läsarantalet har ökat genom åren och det har blivit en liten del av mig. (Hur töntigt det än låter.)

Efter många om och men har jag idag bestämt mig! Bloggen kommer att vara kvar MEN jag klipper den röda tråden och bloggar om annat också. Vi kan kalla den röda tråden för vardag istället.

Skillnaden kommer nog inte bli så stor. Jag bloggar som vanligt om hundarna men visar Mer av min kreativa sida också. 

.. Och med det sagt så ska jag idag göra en steg-för-steg beskrivning på HUR man snabbt och lätt syr ett snyggt och praktiskt kuddforal. :)

Det betyder, i stora drag, att ni som vill får mer än gärna fortsätta ta del av framtiden också. Bloggen stannar!
Kram! ♥



Just de, missa inte årets stora nyhet ikväll!



Kommentarer
Postat av: Mor

Ett bra beslut. Älskar dej! <3

2012-03-12 @ 08:19:12
Postat av: Lillemor

<3 Du ÄR bäst Sandra, I allt du gör <3

2012-03-12 @ 09:56:54
Postat av: Anneli

Kanonbra beslut! Och att det blir med "pyssel" tycker jag bara blir till en fördel :)

2012-03-12 @ 12:35:40
URL: http://annlifunderar.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag kommenterar väldigt sällan, men är ofta inne på din blogg. Tycker den är superbra! Får också lite tips att testa på Zedd.. Har försökt lära han att ruska på sej och stänga en dörr. Går väldigt dåligt, säkerligen matte det är fel på.. :)

2012-03-12 @ 15:52:34

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0