Ibland och ibland inte

Vårt internet har fortfarande inte kommit. Allt går så långsamt i norr. ;) Och ibland fungerar det att koppla iphonens nätverk mot datorn.. Som idag!

Jag tänkte ta en snabb genomgång om vad som händer och sker just nu, för er som inte hänger med i svängarna.

Vi har alltså för ca 2 veckor sen flyttat upp till norrland från Göteborg. Med tog vi hundarna och gammelkatten.
Vi köpte oss ett (eller ja, två!) hus i Ale i en by utanför Luleå. Inflyttningen på detta hus är tyvärr inte förens i augusti och just nu hyr vi en stuga utmed Ale Kvarn. Så nära vårt nya hus så att vi tvingas titta på det varenda dag, haha. :)

Det är vatten och el och det finns en toalett på utsidan av huset. Men vi lever spartanskt, trångt och utan andra elektroniska leksaker.
Men eftersom jag blir galen när jag inte kan blogga så har vi beställt ett internet som säkert kommer nästa vecka.

Alla miljoner bilder sen sist:

Kanske inte dom "snyggaste" eller dom mest "rastypiska", men dom är minsan dom mest underbara!
Mira och Milton på upptäcksfärd.


Ett kort taget här utanför. Kvarnen i Ale.


NÄJ! Nu får jag inte upp några fler bilder.. Blir galen på detta!!

Kanske den stora och den mest uppiggande nyheten får ni vänta på. Men jag kan säga såhär, den involverar det som görs i hemmet och som många anser vara det bästa av det slaget, som en lycklig vandrare kan få ta del av och en kort paus för sinnets frid, att varma sina händer på eller att tysta de röster som finnes i kroppen för en stund.

Klura på den ni! ;)


Kommentarer
Postat av: Monika

Hahahaq du är rolig du klart dom är "rastypiska"..:)) vad härligt ni bor..blir allt lite avensjuk..kanske får hyra det andra huset..:) Skönt för missen att få röra sig i byn nu..sommar och allt:)

Hahaa kan inte gissa den "stora nyheten.."så jag är nyfiken så...:))

ha det bäst..hoppas internet kommer snart så vi får se flera bilder..Tack..!/ Monika matte och hundarna Lucy Olle och Gösta <3



2012-05-27 @ 00:07:03
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Moster Hulda på Brändön..ibland..

HEMBRÄNNINGSAPPARATEN::::jaaaa, jag misstänker att det är den du syftar på!!

2012-05-28 @ 14:32:38

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0