Svar till Anna

Fråga:

Om jag inte är för tjatig nu så har jag en liten fråga till, hur sköter du håret runt tassarna. Har alltid haft korthåriga raser förut så har inte haft det bekymmret förut:)

Svar:

Du är absolut inte tjatig, jag älskar när frågor ställs! Jag besvarar dom alla så gott jag kan.

Ang tassarna så antar jag att du menar att det blir långt, eller?

Senast igår fixade jag tassarna på båda mina hundar så tyvärr har inte någon av dem långt hår där just.
Men jag tar rakapparaten! Förut klippte jag med saxen men rakapparaten är absolut det bästa alternativet tycker jag.


Förutom obehag för hunden om håret växer långt under tassarna så är det så lätt att svampinfektioner tar över eftersom fukten har mycket svårare att ta sig ut.

Därför rakar jag bort allt hår som finns under tassen. Var inte rädd att ta bort för mycket.
Jag tar även bort håret mellan trampdynorna. Fint och luftigt och omtänksamt mot hunden!


Var försiktiga när ni tar bort håret, antingen med sax (funkar bra det med) eller rakapparat.

Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Anna

Tack snälla för tipsen med bild och allt :)

Har en liten fråga till, hur gör du med övriga hunden, några speciella ställen du trimmar/klipper?:)

mvh Anna

2012-06-10 @ 19:00:23

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0