Svar till Anna

FRÅGA:
Hej, kom in på dina sida av en slump,jätte fina hundar du har! Vilken kennel är de från?

Och min stora fråga hur håller du rent efter de (hihi) har en tik och jag blir galen på dreggel överallt... tapeter, skåp, sofforna, taket(!) har du nått mirakel sätt för att hålla hemmet rent? =)



SVAR:

Hej Anna!
Vad roligt att du hittat hit. Tack snälla, dom kommer från RoadsEnd kennel i råneå.

Ja, denna städning efter dessa hundar.. Man blir så less på att skrubba, torka, tvätta. Och det tar aldrig slut!
Egentligen har jag inget mirakelsätt för att hålla hemmet rent. Det blir smutsigt HELA tiden. Jag städar varje dag och storstädar 1 gång i veckan för att kunna hålla min egen standard i hemmet.

Jag har dock tre små tips att ge dig.


1. Låt hundarna äta ute!
På en balkong, altan, i garaget/tvättstugan eller på gräsmattan. Detta gör väldigt stor skillnad eftersom som grisar så mycket när dom äter.




2. Ställ vattenskålen i badrummet!
Detta tycker jag är kanonbra. Eftersom hundar ALLTID ska ha tillgång till färskt vatten så kan man inte ha vattenskålen ute, ifall hundarna är inne. Därför ställer jag min vattenskål i badrummet. Faktiskt så står den i duschen brevid avloppet.
Efter dom har druckit och slibbat klart så tar jag bara en golvskrapa och skrapar ner allt slem i avloppet.




3. Lär hunden skaka av sig innan ni går in!
Detta är kanske lite överkurs för dom som inte tränar så mycket med sina hundar. Men jag har lärt Mira (den långhåriga) att skaka av sig innan vi går in, om hon är smutsig eller blöt. För vi vet väl alla vart allt grus och skit hamnar när dom skakar av sig inomhus?.



Men annars så är det bara att ta fram trasan och börja skrubba!

PS! Om det finns läsare som har några små husmorstips ang. detta så skriv gärna i kommentarerna så lägger jag upp det här på bloggen.

Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0