Läsarfråga

"Vart köper du den billiga målafärgen? Vilken sort? Vad heter den vita färgen?"
- Anonym
 
Svar:
-Jag har ju hunnit måla om 4 rum änsålänge i detta hus. I göteborg målade jag hela huset och jag har Alltid haft samma färg, både då och nu.
 
Jag köper en 10 liters färgburk -Alpina sidenmatt 7- på Byggmax som ser ut såhär:
HÄR hittar ni den. (Det är alltså den färgen för 265kr)
Jag vill dock påpeka att denna färg ej håller någon hög kvalitet. Den behövs i princip alltid målas tre varv och den skrapar i färgen om man stöter något hårt mot.
Men för mig är det ändå helt klart värt det. Om än jag måste måla ett lager till efter två år så gör dessa 265 kr stor skillnad i min plånbok!
Jag älskar denna färg och jag renoverar ett litet rum för 50 kr och ett stort för 200 kr.
 
Och i samma veva kan jag kasta in en annan läsarfråga:
 
"Varför så mycket vitt hela tiden?"
-Anonym
 
Svar:
-Jo, det är faktiskt pga denna färg som det blir så mycket vitt, eller ja, BARA vitt.
Jag tänker såhär: Om vitt ändå är så jädrans snyggt och fräsht och att en relativt ok färg kostar 265 kr så är det en oerhört liten kostnad att renovera och det gillar jag!
Dessutom är det superlätt att byta färgpalett på inredning när man vill. Vitt går ihop med allt. En randig, färgstark tapet är man less efter 6 månader, det är man inte med vita väggar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0