Det ska vara enkelt - dessert

Jag är mycket för att saker och ting ska vara enkelt, smidigt, snabbt och lätt.
Och detta gäller nog faktiskt det mesta i mitt liv men framförallt mat. Jag vill verkligen inte stå i köket flera timmar. Jag har så mycket annat vettigt för mig!
 
Med inspiration från TV så presenterar jag er en lite modifierad och enklare verson av Limemarinerade jordgubbar.
 
Du behöver för 2 pers:
250 g jordgubbar (frysta eller färska)
1 lime
Ca 1/2- 1dl rörsocker
1 burk kesella vanilj
Digistivekex typ 1-2 st.
 
Gör såhär: (Ett tips är att förbereda desserten före middagen pga vilotid för jordgubbarna.)
 
1. Pressa saften ur limen i en bunke. Blanda ner skivade jordgubbar och socker efter tycke och smak. Ställ åt sidan att vila ca 1 timma i kyl,
2. Vispa kesellan litegrann och häll den över de färdigmarinerade jordgubbarna.
3. Strö över mosad digistivekex eller nån annan söndersmulad kaka.
 
Klart!
 

Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0