Godis för själen

Yogan var inställd ikväll så det blev yoga hemma istället med Jillian Michaels på DVD.
 
Nu har jag hållt på i 4 veckor och jag har fortfarande inte fått till andningen och hållningen prefekt men jag kan ändå säga att yoga verkligen ÄR godis för själen. Här kommer några punkter om vad som händer i kroppen.
  • Ökad lungkapacitet.
  • Bättre syresättning.
  • Starka, viga och uthålliga muskler och mjuka leder.
  • Mindre stress och oro. Harmoni.
  • En fysiskt balanserad kropp.
  • Starkare skelett med högre bendensistet.
  • Bättre balans och koordination.
  • En vacker och välgörande hållning.
  • Hjärnan stärks, minnet förbättras och du blir gladare
  • Du får ett bra verktyg för att hantera stress och kris.
Och dessa punkter är absolut ingen bullshit! Det intygar jag.
 
När jag utövat yoga dryga 5 gånger så började jag fatta vad det hela handlar om. Från en början var det verkligen myror i brallan och jag hade jättesvårt att vara stilla. Hålla på andas och grejer, nä, det var inte direkt min grej. MEN folk sa till mig fortsätt minst 3-5 ggr och bestämma mig sen, och TUR var väl det! Jag älskar yoga!
 
Från börjar var jag stelare än ett järnspett, jag svär. Men redan efter 4 veckor så har det hänt massor i kroppen.
 
Om ni funderar att testa yoga så gör det. Ni slösar i värsta fall bort 200-500 kr(?) och fem kvällar. Men ge det en ärlig chans så ska ni se att ni kommer att bli frälsta. ^^
 
Nu ska jag köra ett pass till. Tjo!

Kommentarer
Postat av: mor

O aj aj...får ont bara av att titta på dej. men jag tror dej. Yoga verkar vara bra!

2012-10-24 @ 21:20:11
Postat av: Lill

Ren meditation är oxå helt fantastiskt:-)

2012-10-24 @ 21:29:35
Postat av: camilla

Jag brukar göra yoga på morgonen innan skolan om vi börjar vid 9 och kan säga att hela dagen blir ju underbar, man orkar mer och morgons hurven då det är halvkyligt försvinner! Yoga is the shit!

2012-10-24 @ 22:25:48
URL: http://gargnesarn.blogg.se

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0