Sist var det vinter

Sist jag uppdaterade bloggen var det vinter och nu har våren kommit!
 
Förra veckan låg jag sjuk hela veckan med någon slags influensa, det var mindre kul och annars har det varit full rulle här hemma. ^^

Eftersom jag vart så dåligt på att uppdatera under dessa två(?) veckor så får jag helt enkelt visa hur en eftermiddag/kväll kan se ut i Ale.
 
Efter jobbet blir det såklart promenad med Mira som varit duktig och varit hemma under dagen.



Sen blir det käk! Grillat är godast, va?


Sen passar Mira på att vila innan nästa projekt.

Sen blir det några vänder med kammen i Miras päls. Prisa gudarna, nu ska vinterpälsen av...

Finaste Morgan har börjat vara ute igen och mitt samvete blir då lite renare efter att ha släpat upp honom till Luleå och han hatar snö.

Sen efter maten blir det andra sysslor, denna gång i garaget. Idag bytte jag däck och fixade ABS-bromsarna på bilen och jag är alltid svart i fejset när jag kommer in igen.

Sen blir det ofta lite ute-sysslor. Jag ställde undan sparken och tog ner julbelysningen.

Det ser riktigt trist ut ute nu på sina ställen, det smälter med en hiskelig fart.
 
Sedan går jag och Mira in igen, dags för Miras middag.



Sen står städ och tvätt ofta på listan och även mystid med Mira, och OM jag har några minuter över av kvällen så passar jag på med mina mer frivilliga projekt. Men det händer inte ofta.
 
Efter detta så är det återigen dags för en promenad med Mira.
 
Efter en hel arbetsdag och allt annat hemma så är jag helt slutkörd på kvällarna. Så det blir ofta gonatt rätt tidigt, för klockan ringer ju igen 05:26. ^^
 

Kommentarer
Postat av: mor

kom nu ihåg att parkera skotern så den inte blir begravd under taksnöras nästa vinter..;)

2013-04-16 @ 19:07:49
Postat av: monika

Vad härligt ni har dt,skönt att våren är på väg..och duktig är du med allt tror jag..:) Mira var visst jättehungrig va..:)..Ha dt bäst kram Monika och dom tre sanktisarna..:)

2013-04-16 @ 20:51:03
Postat av: Lill

Ja man är aldrig sysslolös som ensamstående! Och om vårvintern är vacker här uppe så kan jag tycka att själva "våren" bara är smutsig och trist... Sommar NU tack!!! Kul att se när Mira får matfnatt ha,ha

2013-04-16 @ 21:21:42
Postat av: Christina Björklund

Så häääärligt att se Miras reaktion...busig och hungrig....ni ser ut att ha det så mysigt och fint....underbara bilder!!

2013-04-16 @ 21:34:38
Postat av: Anonym

Har du ny kille? Någon på ditt jobb?:) fin blogg!!! Mer inredning, hur du gör osv, vars du köper saker osv.

2013-04-22 @ 20:47:03

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0