Skärpning!

Nä, nu måste jag skärpa mig med bloggningen, jag måste börja uppdatera mer nu. ^^ Det finns ju så mycket roligt att ta del av!
 

Och jag ser ju alla er trogna läsare som går in på bloggen varendaste dag. Tack!

 

Jag har försökt blogga från jobbet, men mobilen har då inte velat sammarbeta riktigt.

 

Idag har jag suttit ner med den där trevliga deklarationen och gjort den klar. Varenda gång det ska deklareras suckar jag och gnäller, men nu när man börjat sätta sig in i det hela mer och börjar räkna så är det rätt kul. Fast.. det är väl som allt annat, förstår man sig på något och lär sig hur man går tillväga så blir det genast mycket roligare.

 

Mira mår fint, Morgan likaså. Nu är katten ute heldagarna när jag jobbar och gissa om han blivit tillgiven Mira!? Jag blir lite rörd faktiskt när jag ser vad jag och Morgan har åstadkommit med honom. På dessa bilder har vi alla tre precis kommit in i huset efter dagen.


Morgan kommer fram och hälsar på en trött Mira som precis cyklat.

Mys!
 
Eftersom man inte badar hundar på vintern, pga att inte ta bort fettet ur pälsen, så är som inte så fräsha när våren kommer. Därför fick Mira en riktig skrubbning i helgen. Det gick nästan 2 L schampoo! ^^
Dessutom är det bra att köra en dusch precis när pälsen börjar släppa, för då släpper den lite till.

Den nydammsugade heltäckningsmattan i hundgården håller sig inte hårfri många timmar.
... så ni kan ju bara gissa hur det ser ut i huset just nu? Jag dammsuger varenda dag, ibland 2 ggr.
 
Annars så har vi såklart haft mysigt i solen. Det har varit riktigt härligt väder hela veckan och den förra. Plusgrader och blåhimmel. Våren är här!
 
Mira vid Aleån.

"När matte kommer hem blir det cykeltur och hämta post, i vanlig ordning."
 
Tänk att även i norr skulle snön förvinna. Detta år också.
 
Mina projekt går ju som sagt väldigt segt, finns alldeles för mycket att göra på kvällarna, men en stol är åtminstonne klar.

FÖRE:

EFTER: Lika färgglatt som alltid! ^^
 
God kväll på det!
 

 


Kommentarer
Postat av: christina björklund

Snacka om läcker stol..var har du fyndat den som nu blivit vit????

underbart med Mira och Morgan.....ni ser ut att må så gott och ha det så bra..fortsätt med det!!

2013-04-25 @ 21:00:44
Postat av: Lillemor

Fasen va najz och se att du ändå lever :D så fortsätt blogga, de är ju lixom en grej man gör varje gång man sätter sej vid datorn, att kolla om du bloggat, och senaste tiden har jag då svuri och fråga va fasen du pysslar med ;) så smisk på fingrarna, glöm inte blogga åtminstone varannan dag ;)

2013-04-28 @ 15:04:42

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0