Vi börjar med en läsarfråga!

"hej, nyfiken på hur det gick med Fixodida? läste om det idag första gången o funderar testa. Min vita schäfer brukar vara alldeles full av fästingar varje sommar :-("
 
Svar:
Som många vet är jag TOTALT emot nervgiftspreparaten som säljs på apotek m.m. Dvs fästinghalsbanden, dropparna och allt annat svammel som gör våra djur sjuka. Min hund Mira blev så dålig att hon fick en dödsdom av veterinären och det gick så hårt åt på njurarna att hon tappade 50% av njurfunktionen på båda njurarna.. Detta pga fästinghalsbandet "Scalibor."
 
Nu drar säsongen igång igen och vi ska slåss med fästingar, myss och knott. Och JA, Fixodida fungerar verkligen!
Den tar inte bort alla fästingar men de minskas med 90%. I Göteborg plockade jag 1 om dagen istället för 10 st och vi bodde riktigt, riktigt fästingtätt.
 
Fixodida är helt naturligt och jag rekomenderar verkligen den till alla! Hur hårt den slår mot mygg och knott här uppe i norr vet jag inte. Men det är helt klart värt att prova, det lär ju vara samma resultat. Den säljs lite överallt på djurbutiker.
 
Hoppas det var nog svar på din fråga. ^^ Kram!

Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0