Läsarfråga

Fick en läsarfråga om hur jag gör hälen på mina tjocksockar. Här har jag ihop en förklaring till det:

Nu stickas fram och tillbaka i slätst på 1:a och 4:e stickans 24 m (= hälen), i 5-6 cm.

Hälböjen:
Sticka därefter med början från rätsidan 18 rm, lämna 6m kvar, vänd och sticka avm tillbaka tills 6m återstår på även denna sida, vänd, sticka 11m lyft 12e m, sticka den första av de 6m på kanten(rätstickning) lyft den lyfta maskan över den senaste rm. 

Vänd och gör samma på båda sidor tills alla sidomaskor av stickade och 12m återstår. = På båda sidor stickar vi av 6m. = 12 totalt.

Gick det att begripa alls? ^^ 


Kommentarer
Postat av: camilla

Mer begripligt än vad jag sett i stick böcker i alla fall :)

2013-01-12 @ 18:12:35
URL: http://gargnesarn.blogg.se
Postat av: Cecilia F

Glöm inte att ta upp 12 maskor vid var sida om hälen!

Jag älskar att se allt du skapar och alla dina idéer!

2013-01-13 @ 13:12:14
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se
Postat av: christina björklund

Det är som ryska för mig detta--men för den som skapar så är det säkert förståeligt

2013-01-16 @ 11:53:25

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0