Gammalt och nytt

Min underbara mormor har flyttat och jag har haft den otroliga turen att få gamla linnedukar och virkat av henne. Är det nåt jag verkligen älskar så är det gamla textilier.
Så imorse pysslade jag på med att fixa lite i vardagsrummet (jag har blivit rätt så less att ha ett halvt hem).
 
I somras köptes begagnade stolar på och bord på blocket, dock utan klädsel. Jag sydde fyra överdrag men nu är dom i södra sverige och jag orkade inte sätta mig och sy sex stycken till.
Bilden nedan visar de handsydda överdragen. Ni minns säkert.

Så nu har stolarna stått utan överdrag ett längre stund och tillslut bestämde jag mig för att vara lat och köpa nya.


Såhär blev det. Det är en sand/beige färg och dom var dessutom på rabatt. Men kostnaden var ändå hög, tyckte jag. 2700 kr. Men det var det värt, för nu slipper jag tänka på det där nåt mer! ^^



När jag fått på överdragen så såg matsalen alldeles för enhetlig ut. Tapeten, duken och stolarna smälte ihop för mycket så jag bröt av med att lägga en av mormors gamla dukar på bordet. Sen ska det sättas dit en stor fruktskål i en modernare tappning.


Så himla vacker duk, och tänk vilket arbete någon lagt ner på denna.


Morgan ligger framför brasan i 30 graders värme och myser.


Sedan la jag en linne/spetsduk över tv-bordet som också är helt sjukt vacker.
 
Och jag har också införskaffat tv och tv-bänk igen!


Mira är sliten efter allt boll-bus men hon hälsar. ^^


 
 Ha en toppenfin lördag! Själv ska jag nu vila ögonen en stund, är rätt trött efter att stiga upp så tidigt på morgonarna.
 
Och just ja, det är hur fint som helst ute idag!

Kommentarer
Postat av: christina björklund

Ett HEM, det är där ens hjärta är.....

2013-03-17 @ 11:31:02
Postat av: Mor

Jättefint! Å så bra med en tv igen. Jag vet ju att du nästan aldrig tittar på tv men det gör jag, så nu ser jag fram emot att få se nån riktigt bra rysare nästa gång vi hälsar. :)

2013-03-18 @ 10:24:35

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0