Längesen

Nu var det rejält längesen jag bloggade varenda dag. Men som alla vet så har jag och min fd. sambo flyttat isär. Med honom ner till södra sverige åkte även Milton. Min ögonsten och mitt hjärta.
 
Så hur går saker och ting nu? Med hus, ensamhet, jobb, hundar. Ja, frågorna är många och idag tänkte jag passa på att uppdatera lite om läget.
 
Jag saknar Milton mycket. Han var en riktig solstråle och ville ALLTID vara med på allt och ville alltid lära sig nya saker. Mira är dock allt för mig och med henne vid min sida behöver jag ingen annan men visst finns det ett tomrum där Milton en gång var, det sticker jag inte under stolen med. Men saknaden är överkomlig, han har ju gått och blivit stekare nere på västkusten istället.
 
Jag och Mira bor som sagt kvar i huset i Ale tillsammans med Morgan. Sysslorna är många och dom tar heller aldrig slut. Underhåll av fastigheten och bilen, ved och eldning, skottning, jobb, hund, katt. Kanske är det inte så mycket och detta är ändå saker som alla oss villaägare gör men när en enda person ska göra allting helt själv så tar det väldigt mycket tid. Ändå har jag ingen TV och sitter kanske vid datorn varannan dag i 2 minuter.
Pyssel och projekt har jag helt enkelt inte tid med för tillfället vilket känns trist. Men i sinom tid ska även det återupptas! ^^
 
Jag har börjat nytt jobb där jag trivs enormt bra. Jag har också bara 7 km till jobbet vilket bertyder väldigt, väldigt mycket för mig.
 
Morgon mår bra som alltid. Den katten kommer nog aldrig vilja åka till de sålda jaktmarkerna. ^^ Imorse var det sådär rusktigt kallt ute igen, närmade sig -30 men de dagar som det är plusgrader och sol sitter han på bron och tittar ut över ängarna.
 
Mira därimot har slutat äta, inte helt såklart men hon äter dåligt just nu, vilket river djupa skärsår i mitt hjärta. Dock tror jag inte hon mår dåligt eftersom hon annars är extremt glad och pigg. Kanske beror det på att konkurransen om maten försvunnit (Milton alltså). Men för att se sanningen i vitägat så visade förra kreatin-provet på försämring i njur-funktionen.
 
Och slutligen mig själv, hur mår jag? Jag mår riktigt bra. Jag har inte haft frid i själen på en lång, lång period och inte ens känt mig 20% lycklig. Idag är jag 110% lycklig och omfamnar varje dag med stor tacksamhet. Löjligt lät det, men likväl sant! ^^
 
Mira redo för bollen.
 
Mycket snö men skare!
 
.. men lite för tung för att den skulle hålla på alla ställen. ^^
 
Morgan gick ut men ångrade sig fort.
Bättre i soffan, säg.


Eller på mattes huvudkudde i sängen.
 
Det var allt från oss idag. Jag tänkte avsluta med ett tips som ramlade in på förra inlägget ang silvertejp.
 
Lena skriver:
"Jag har i många år haft problem med min hund sommartid, han nöter klorna snett med den påföljden att pulpan blöder ju rätt så mycket och han ser ut som en slaktare när vi kommer hem. För två år sen fick jag ett tips av en att " Klipp en smal remsa och linda silvertejp runt klon " Och tro mig det hjälper, silvertejpen sitter fast i flera dagar om det nu inte är blött ute förstås .Jag har provat mycket, skor, sockar, lindat tassen men silvertejpen sitter så nu njuter vi av att vara ute även sommartid när detta problem har gjort sommaren till en plåga för oss. Så vi är SILVERTEJP frälsta :-))"
 
Jag tycker detta är ett kanontips för oss hundägare! Tack Lena som delade med sig av detta!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: christina björklund

UNDERBART att du mår bra, att du äter rätt och fått matlust....Väl mycket för dig med allt som du räknar upp runt fastighetsägandet, men så är det säkert!!! Bjud in dina vänner till att ge dig handtag med det som känns tungt...jag kan säkert bistå dig med ett och annat ,samt en Ananaspaj dessutom. Härligt att Morgan mår prins...men Mira bekymrar mig..och hennes försämrade njurvärden.... Önskar dig allt,allt gott i det tilltagande vårvinterljuset och glöm inte bort oss utanför Aleradien, vi är 10 siffror bort vare sig du behöver ett handtag eller bara vill säga HEJ/HEJ DÅ!!

2013-03-04 @ 17:40:04
Postat av: mor

Hihi min fina dotter...de "sålda jaktmarkerna"..du är då för söt!

2013-03-04 @ 21:40:30
Postat av: Lill

Visst kan det bero på sämre njurfunktion ,men det är ett vanligt sätt för hundar att visa sin sorg genom att sluta/minska på ätandet. Även för henne är det ju en väsentlig förändring. Skönt höra du mår bättre och att du trivs på nyjobbet! <3

2013-03-05 @ 21:46:44

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0