God gärning

För mig handlar mycket om att ha samvetet rent. Även att aldrig handla på ett sådant sätt som jag en dag kommer att ångra. För ånger är en av dom värsta känslorna man kan ha, om du frågar mig.

Vid många tillfällen, då jag har haft mer än rätt till att bita tillbaka så har jag alltid valt att inte göra det i stridens hetta.
Jag blundar, tänker att denna människa kommer en dag att ångra sina handlingar och han kommer inte att kunna ta tillbaka det och jag kommer inte ha någon ånger alls, mitt samvete är rent.

Jag skrev för ett tag sedan om medmänsklighet och goda handlingar och idag ska jag presentera en inspirerande handling jag själv gjort.

I vintras såg jag en uppdatering på Facebook om en par som ville rådfråga någon om målning på ett innertak. Jag åkte dit och kikade och det hela slutade med att jag erbjöd dem min hjälp att måla detta tak, vilket jag gjorde.
Det var ett långsamt projekt och så fort jag hade möjlighet bland alla mina egna sysslor och måsten åkte jag dit och målade. Timmarna blev många och långa och för någon vecka sedan stod taket helt klart, jag hade äntligen målat hela taket vitt.
Paret erbjöd mig en slant för detta jobb men jag insisterade på att jag Hjälpte till, och när man hjälper någon annan så tar man aldrig betalt för det!
Den enda koppling jag har till paret är att vi bor på samma ort men idag har jag också funnit två vänner.

Jag vet att detta blev väldigt uppskattat och jag känner mig oerhört glad över att ha tagit en tyngd från någons axlar och lättat deras tillvaro med att fixa detta åt dem.
Och visst mår man bra när man gett utan att ta något tillbaka? Det är den bästa känslan i världen! <3






Kommentarer
Postat av: christina björklund

Tänk. en medmänsklig bank, där man sätter in insatser av olika slah och kan gratis kvitter ut motsvarande hjälp. vilken bankide!!

2013-05-31 @ 14:04:29

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0