Inga gröna fingrar här

Jag vågar nog ändå säga att jag kan mycket om mycket. Men när det kommer till växter så erkänner jag mig besegrad.
 
I teorin kan jag mycket eftersom jag alltid läser på ordentligt. När jag väl tar steget och planterar en blomma eller sätter en lök så dör allting.
 
I år ska det bli ändring på det. Jag ska verkligen göra allt i min makt för att driva upp både fina blommor och även sallad och annat ätbart!
 
Idag har jag hälso-skannat några och efter det har jag och Mira vattnat gräset och fixat till lite ute. Gräsklipparen var död idag, så det blir att skruva igång den igen, till helgen kanske.
 
Min ormbunksbuske har spridit ut sig över halva gräsmattan.
 
Så jag grävde upp några stycken och gjorde ett nytt hål åt dom.
 
Så vi får väl se om det blir nåt av denna lilla nedgrävda samling. I min hjärna tycker jag att det bör funka.
 
Så här ser ni en riktig amatör på grönt. Tips och ideér är mer än välkomna!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

Tips till grönsaker..
Jag har testat endel olika varianter på grönsaker, men jag tycker att såband fungerar absolut bäst. Ärtskidor och plocksallad är väldigt lätta att sköta om, och dom brukar jag plantera utan såband.. :)

2013-05-23 @ 20:18:52
Postat av: Mor

Nog fixar du det! Plantera det jag förslog. Kramis

2013-05-24 @ 11:47:38

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0