Kärring

 
Ursäkta uttrycket... men jävla kärring!
 
Idag sprang jag runt lite på stan med en vän och kollega. Det är verkligen supervarmt, hela 20 grader.
Vi var inne på Scorett i gallerian Shopping här i Luleå. En av personalen var super, super trevlig och hjälpte oss hela besöket och pratade en hel del om allt och inget med oss.
Min vän hittade ett par skor och gick mot kön som för tillfället bestog av två före.
 
Snett bakom stod en liten flicka. Kanske 8 (?) år. Förmodligen precis så gammal så att hon fick springa runt i affärer själv som ligger i närheten.
 
Min vän fick hjälp i kassan och denna lilla flicka stod bakom. I kassan stod två ur personal varav den ena var lite äldre. Medelålder kanske.
Hon suckade till och tittade strängt på flickan och lixom undrade när hon skulle komma fram till kassan. Sen sa hon högt och otrevligt; "Kan jag hjälpa dej med något, eller?!"
Lillflickan blev lite till sig och svarade väldigt trevligt och blygt tillbaka; "Oj, var det min tur redan.."
 
Hon gick fram medans hon sneglade mot marken och hade armarna längs sidorna.
Tyst och snällt frågade hon denna kassörska: "Skulle jag kunna få en påse, eller vad kostar dom.."
Mitt hjärta smälte över denna söta, ödmjuka flicka som fick till svar: "Nej, vi gör inte sånt!" Svaret var väldigt avskalat, kallt och otrevligt. Kärringen satte näsan i vädret och vände kinden till.
 
Besegrat gick flickan iväg, ut ur butiken, minst lika ledsen som jag själv blev. Och jag hann tyvärr inte ge henne en av mina påsar innan hon snabbt försvann.
 
Alltså seriöst.. Vad är det för en jävla kärring?!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: christina björklund

Att ha en dålig dag, det kan ju hända oss alla, men att vara så iskallt kylig, omänsklig, mot ett barn,....Synd att du inte sa vad du tänkte...för tänkte, det gjorde du alldeles säkert

2013-05-17 @ 19:06:43
Postat av: camilla

Hur jobbigt hade det varit att ge henne en påse? Oavsätt om det är en vuxen eller ett barn är bemötandet fruktansvärt viktigt!

2013-05-17 @ 21:50:49
URL: http://gargnesarn.blogg.se
Postat av: mor

Fy fn! såna människor ska inte jobba med service! Modershjärtat gråter.:(

2013-05-19 @ 20:49:24

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0